Pricewaterhouse Coopers (na zlecenie International Coach Federation) wykonał badania dotyczące wpływu coachingu na efektywność pracy, klienci coachingu wskazali poprawę w obszarach:
- pewność siebie (80%)
- związki (73%)
- kompetencje komunikacyjne (72%)
- kompetencje interpersonalne (71%)
- wydajność w pracy (70%)
- równowaga życia zawodowego i osobistego (67%)
- zdrowie, dobre samopoczucie (63%)
- rozwój życia zawodowego, nowe możliwości zawodowe (62%)
- organizacja życia osobistego (61%)
- zarządzanie firmą (61%)
- zarządzanie czasem (57%)
- efektywność zespołów (51%)
Według badań firmy A Better Perspective™ główne korzyści z coachingu dla organizacji to:
- pełne wykorzystywanie indywidualnego potencjału osoby (79%)
- wzmocnienie osobistego zobowiązanego zaangażowania we własny rozwój (69%)
- wzrost wydajności organizacji (69%)
- podniesienie kreatywności/zdolności uczenia się oraz wiedzy (63%)
- zrost rzeczywistej motywacji pracowników (57%)
- ułatwienie przyswojenia nowych stylów zarządzania i kultury organizacji (39%)
- wzmocnienie relacji między ludźmi/oddziałami (35%)
Główne korzyści z coachingu dla pracowników według badań firmy A Better Perspective™
- poprawa w wydajności osobistej i realizacji celów (84%)
- podniesienie otwartości na rozwój osobisty i uczenie się (60%)
- pomoc w znalezieniu rozwiązania dla poszczególnych sytuacji zawodowych (58%)
- wzmocnienie poczucia odpowiedzialności (52%)
- rozwój samoświadomości (42%)
- wzmocnienie pożądanych umiejętności i zachowań (38%)
- lepsze rozumienie roli i celów (37%)
- korekta zachowań i wyjaśnienie trudności (33%)
Firmy z listy rankingowej Fortune 100, które zainwestowały w coaching stwierdziły, że:
- · o 77% poprawiają się relacje między pracownikami,
- · o 67% wzrasta efektywność pracy zespołowej,
- · o 61% wzrasta satysfakcja z wykonywanej pracy.